Events

Onze ruimtes
Capaciteit en prijzen
Online events
Bruiloften
Auditorium
Poesjkinzaal
Tolstojzaal
Tsjechovzaal
Ateliers - Hermitage voor Kinderen
Café-Restaurant
Kerkzaal - Exclusief
Binnentuin - Exclusief
Regentenkamer - Exclusief
Wat maakt de Hermitage Amsterdam zo bijzonder?
Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Welke ruimtes kunnen gehuurd worden?
In de Hermitage Amsterdam zijn verschillende bijzondere ruimtes beschikbaar voor lezingen, recepties, diners, congressen en vergaderingen. In totaal zijn er vier vergaderzalen: Auditorium, Poesjkin-, Tolstoj- en Tsjechovzaal. Deze zijn eventueel aan te vullen met de ateliers van de Hermitage voor Kinderen, het Café-Restaurant of een van de exclusieve ruimtes. Elk van de vier vergaderzalen beschikt over een projectiescherm, een beamer en een geluidsysteem. 

Hoe gaat de Hermitage Amsterdam om met corona? 
Aangezien de Hermitage Amsterdam een museum is, houden we ons strikt aan de opgelegde maatregelen van het RIVM voor culturele instellingen. Daarnaast hanteren we flexibele annuleringsvoorwaarden voor de evenementen. Mocht het evenement niet plaats kunnen vinden wegens aangescherpte coronamaatregelen, dan zullen we het kosteloos annuleren. Uiteraard kunt u ook het evenement kosteloos verzetten naar een andere datum of switchen naar een online evenement. Vraag naar de voorwaarden en de mogelijkheden via 020 530 87 55 of stuur een e-mail naar events@hermitage.nl.

Wat is een publiekslocatie? 
Een publiekslocatie is een locatie die beschikbaar is voor publiek. De Hermitage Amsterdam is elke dag van 10 tot 17 uur geopend voor museumbezoekers. Wegens corona kunnen de openingstijden aangepast zijn. Klik hier voor de actuele openingstijden.

Zijn de ruimtes rolstoeltoegankelijk? 
Alle zalen en faciliteiten zijn rolstoelvriendelijk. Er zijn drie rolstoeltoiletten en drie publieksliften. De Hermitage Amsterdam beschikt over twee mindervalidenparkeerplaatsen, te reserveren voor een personenauto, voor wie over een invalidenparkeerkaart beschikt. Reserveren van rolstoelen of rollators is mogelijk en ook aan te raden in verband met beperkte beschikbaarheid, via mail@hermitage.nl of uw contactpersoon van de afdeling Events. 

Kan ik ook de binnentuin reserveren voor mijn evenement? 
Wanneer het weer het toelaat is de binnentuin een pleisterplaats voor bezoekers, maar op aanvraag is hij beschikbaar voor uw evenement. Alleen in combinatie met reservering van zalen in de Hermitage Amsterdam. De binnentuin is uitermate geschikt voor ontvangsten of recepties. 

Hoe werken de dagdelen?
Er zijn drie dagdelen: ochtend van 9 tot 12 uur, middag van 13 tot 17 uur en avond van 18 tot 0.30 uur. Wanneer het evenement van 9 uur tot 17 uur of van 13 tot 0.30 uur duurt zullen er twee dagdelen berekend worden. Indien het programma net buiten de dagdelen valt zal er voor het eerste uur een uurtarief gehanteerd worden en daarna het volledige dagdeel. Klik hier om de actuele prijzen te bekijken. 

Kan ik ook een ruimte huren na sluitingstijd van het museum?
Ook na sluitingstijd is het mogelijk om een of meerdere ruimtes te huren. Enkel de beveiligingskosten om het museum langer geopend te houden zullen extra worden doorberekend. 

Wat zit allemaal in de huurprijs inbegrepen? 
Bij alle ruimtes zit het volgende in de huur inbegrepen: Hermitage-meubilair, beperkt wifinetwerk, basis evenementenondersteuning en reguliere schoonmaak. Daarnaast beschikken de vier vergaderzalen, Auditorium, Poesjkin-, Tolstoj- en de Tsjechovzaal, allemaal over een katheder met microfoon, een beamer en een geluidsysteem. Enkel het Auditorium heeft een projectiescherm. In de andere ruimtes wordt op een witte muur geprojecteerd. 

Naast de verhuur van de verschillende zalen kunnen wij onder andere catering, personeel, rondvaarten, rondleidingen en (extra) audiovisuele middelen verzorgen. Deze producten en diensten zijn optioneel en niet bij de huur inbegrepen. 

Welke techniek is aanwezig in de verschillende ruimtes?
Zowel het Auditorium als de Poesjkin-, Tolstoj- en Tsjechovzaal beschikt over een eigen katheder met microfoon, een beamer en een geluidsysteem. Alleen het Auditorium heeft een projectiescherm. In de andere ruimtes wordt op een witte muur geprojecteerd. Het Café-Restaurant beschikt ook over een volledig geluidsysteem. 

Is er internet aanwezig? 
In het gebouw is een wifinetwerkverbinding beschikbaar die alle bezoekers van de Hermitage Amsterdam kunnen gebruiken. Deze is wel beperkt in haar up-/downloadsnelheid. Enkel in het Auditorium is het mogelijk om een laptop aan te sluiten op een vaste internetkabel. Voor grotere evenementen raden wij een snellere en besloten verbinding aan. Tegen betaling wordt hiervoor een extra wifi-hotspot aangelegd. 

Is het mogelijk een rondleiding te boeken als inleiding op of intermezzo in ons programma? 
Er zijn diverse mogelijkheden om het museum meer bij uw evenement te betrekken. Een rondleiding is een mooie manier om dit te doen. Wij verzorgen graag een rondleiding met een privégids, een audiotour of een persoonlijke inleiding door een van onze collega’s van de afdeling Tentoonstellingen. Neem contact op met de afdeling Events om de huidige mogelijkheden en de bijbehorende prijzen voor uw evenement te bespreken via events@hermitage.nl.

Kan ik zelf een cateraar kiezen voor het evenement? 
Het is niet mogelijk om een eigen cateraar te kiezen of eigen catering mee te nemen. De Hermitage Amsterdam is trots op de samenwerking met het Café-Restaurant vanwege de uitstekende kwaliteit en service. Indien gewenst werken we voor exclusieve diners geregeld samen met diverse sterrenchefs. Het Café-Restaurant denkt graag mee om de meest passende culinaire invulling voor uw evenement samen te stellen. 

Kan ik zelf een AV-leverancier kiezen voor het evenement? 
Audio Electronics Mattijsen (AEM) is de preferred supplier van de Hermitage Amsterdam. Mattijsen werkt sinds de opening van de Hermitage Amsterdam mee aan alle audiotechniek voor zowel grote als kleine evenementen. Vanuit een brede kennis van het gebouw en de ruimtes bespreekt het bedrijf graag alle mogelijkheden en zal het ervoor zorgdragen dat alle technische zaken soepel verlopen. 

Waar kunnen we parkeren? 
Op korte afstand van de Hermitage Amsterdam vindt u de parkeergarages Nationale Opera & Ballet, Waterlooplein, The Bank en Markenhoven. Parkeergarage Waterlooplein biedt een voordelig dagtarief van € 20 als u vooraf online de parkeerplaats reserveert. Ook kunt u gemakkelijk vanaf P&R RAI (voordeligste dagtarief van € 1 onder voorwaarden) met de metro naar station Waterlooplein. 

Kan ik aanmeren met een boot? 
Bij de Hermitage Amsterdam is het gemakkelijk aanmeren. In zowel de Amstel als de Nieuwe Keizersgracht ligt een aanlegsteiger. Indien gewenst kunnen wij rondvaartboten verzorgen als toevoeging op uw programma. Neem gerust contact op met de afdeling Events om de mogelijkheden te bespreken.  

Is de Hermitage Amsterdam een officiële trouwlocatie? 
De Hermitage Amsterdam is sinds 1 maart 2021 een officiële trouwlocatie. Heeft u interesse om de mooiste dag van uw leven te vieren op een unieke locatie in Amsterdam? Neem dan contact op met de afdeling Events via 020 530 87 55 of stuur een e-mail naar events@hermitage.nl.

Staat uw vraag er niet tussen of wilt u meer informatie? Neem dan gerust contact op met de afdeling Events via 020 530 87 55 of stuur een e-mail naar events@hermitage.nl

Hermitage is weer OPEN!

Wij kijken uit naar uw komst. Reserveer online een timeslot!