©
Foto Evert Elzinga

Nieuws

Hermitage presenteert tot 2025 tien nieuwe tentoonstellingen
Hermitage Amsterdam viert de herfst met Festa dell'Arte
Elke dag tentoonstellingen en events met onder andere concerten op zaal, tekenclinics, lezingen en kidspubquiz.
250.000ste bezoeker Hollandse Meesters verrast met vliegtickets
Classic Beauties toont schoonheid van het neoclassicisme
Documentaire over Hermitage en Hollandse Meesters
Vanaf 13 februari om 20.25 uur bij AVROTROS op NPO 2
Hermitage Amsterdam verwelkomde in 2017 503.000 bezoekers
Jonge talenten van Hermitage voor Kinderen exposeren hun werk
Al 100.000 bezoekers in ruim twee maanden voor Hollandse Meesters
Bezoekersaantal Hermitage Amsterdam in 2017 over het half miljoen
Programma Wintermaanden in de Hermitage
Hermitage krijgt drie special edition Heineken® flesjes

Hermitage krijgt drie special edition Heineken® flesjes

Hoofdsponsor Heineken heeft drie special edition bierflesjes ontworpen voor de Hermitage Amsterdam. Op de flesjes staan historische afbeeldingen van het gebouw van de Hermitage Amsterdam. Dit gebouw – Amstelhof – werd in 1683, aan het eind van de Gouden Eeuw, opgeleverd als tehuis voor ouderen en behield die functie tot 2007, toen de transformatie tot museum begon. De flesjes zijn verkrijgbaar in de Museumshop van de Hermitage Amsterdam. 

©
Foto Janiek Dam

v.l.n.r. Jean-François van Boxmeer, CEO Heineken, Laurence Debroux, CFO Heineken, Cathelijne Broers, directeur Hermitage Amsterdam, Hans Wijers, voorzitter Raad van Commissarissen Heineken, Hans Erik Tuijt, global sponsorship director Heineken International. Het schilderij, De Nieuwmarkt in Amsterdam van Bartholomeus van der Helst, is een van de topstukken in de tentoonstelling Hollandse Meesters uit de Hermitage. Het werk is gerestaureerd met een bijdrage van Heineken Rusland. 

©
Foto Janiek Dam

Cathelijne Broers:
“Het zijn prachtige flesjes geworden, echt collector’s items. Ze staan voor een bijzondere en veelzijdige samenwerking tussen Heineken en de Hermitage Amsterdam.”

 Jean-François van Boxmeer, Voorzitter van de Raad van Bestuur/CEO van Heineken NV:
“Amsterdam en Heineken zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat vertaalt zich ondermeer in onze ondersteuning van de Hermitage Amsterdam. We zijn trots op deze langdurige samenwerking en geven de Hermitage dan ook graag een prominente plek op deze special edition Heineken flesjes. Zo kunnen mensen ook na hun bezoek genieten van het beste van beide werelden.”

Hollandse Meesters uit de Hermitage
De tentoonstelling Hollandse Meesters uit de Hermitage. Oogappels van de tsaren is een feest van herkenning en ontdekking. De geselecteerde werken, waaronder zes van Rembrandt, zijn hoogtepunten uit de collectie van de Hermitage in St.-Petersburg en tonen de liefde van de tsaren voor Hollandse schilderkunst uit de Gouden Eeuw. Het leeuwendeel van de schilderijen heeft een permanente plek in de museumexpositie en is na aankoop door de tsaren niet meer in Nederland te zien geweest. Het is dus heel bijzonder dat de schilderijen weer even ‘thuiskomen’ op Nederlandse bodem. Een deel van de werken is afgeleverd door KLM Cargo. Tot en met 27 mei 2018 zijn ze te bewonderen in de Hermitage Amsterdam.

50.000 bezoekers in eerste maand Hollandse Meesters
Internationale Vrienden conferentie ‘The Art of Connecting’
Tentoonstelling Hollandse Meesters poëtisch geopend
Hollandse Meesters aangekomen bij Hermitage Amsterdam
ABN AMRO Kunstprijs 2017
Saskia Noor van Imhoff wint ABN AMRO Kunstprijs 2017
Laatste tien dagen 1917. Romanovs & Revolutie
150.000e bezoeker verwelkomd in 1917. Romanovs & Revolutie
Hermitage Amsterdam en KLM tekenen contract sponsorsamenwerking
Nieuwe tulp met Amstelwater gedoopt voor Hollandse Meesters
340.000 bezoekers zagen Hollandse Meesters uit de Hermitage
Derde editie Jazz at the Plantage start dit weekend
Derde editie Jazz at the Plantage
Filmklassiekers in de binnentuin van de Hermitage Amsterdam
Marmeren beelden komen tot leven in Classic Beauties

Classic Beauties in NRC Handelsblad

'De muziek maakt het nog mooier'