Hermitage
Amsterdam start geefcampagne om voortbestaan te garanderen
HOUD
DE HERMITAGE OPEN
De Hermitage Amsterdam lanceert op 25 maart een
geefcampagne om geld bijeen te brengen om het museum, dat door de coronacrisis
in een moeilijke financiële situatie terecht is gekomen, ook voor de toekomst
open te houden. Sinds de oprichting heeft de Hermitage Amsterdam zich
ontwikkeld tot een geliefd museum waar intussen miljoenen bezoekers hebben
genoten van tentoonstellingen uit de kunstcollectie van het Staatsmuseum
Hermitage in St. Petersburg en andere collecties. Dat is tot nu toe puur op
ondernemerschap gedaan, zonder structurele subsidie. Nu, na een crisisjaar van
langdurige lockdowns zonder bezoekers, moet een beroep worden gedaan op het
publiek om het voor Nederland unieke museum door deze crisis te loodsen. Om,
als het museum straks eindelijk weer open mag gaan voor het publiek, open te
blijven. Ook voor toekomstige generaties.
Om de campagne met de titel Houd de Hermitage open
kracht bij te zetten organiseert het museum, samen met vele ambassadeurs en
andere betrokkenen, begin april de Week van de Hermitage, waarin
aandacht wordt gevraagd voor deze actie. Het startschot voor die week wordt
gegeven op dinsdag 6 april om vijf voor twaalf (11:55 uur) bij de ingang van de
Hermitage aan de Amstel.
Aanmelden voor dit persmoment via pressoffice@hermitage.nl.
Informatie over de geefcampagne is te vinden op de website.
Algemeen beeldmateriaal (o.a. het campagnebeeld) is te downloaden via deze link.
Overige beelden (o.a. start Week van de Hermitage) zijn hier te downloaden.