©
Foto: Eva Bloem

Plan uw bezoek

Informatie over uw bezoek - FAQ

Veelgestelde vragen

Wanneer is de Hermitage Amsterdam open?

De Hermitage Amsterdam is geopend van maandag t/m zondag, 10 - 17 uur. Klik hier voor meer informatie over actuele openingstijden en e-tickets. 

Moet ik nog een mondkapje dragen tijdens mijn bezoek?

Nee, het dragen van een mondkapje is niet meer verplicht. Wij volgen hierin de richtlijnen van de Nederlandse overheid. 

Kan ik met cash betalen in het museum?

Nee, het is niet mogelijk om met cash te betalen in het museum. Bij de Museumshop, kassa en het restaurant kan er alleen betaald worden met pin. 

Kan ik gebruik maken van de audiotour?

Ja, de audiotour is inbegrepen bij uw ticket. U vindt deze bij de ingang van de tentoonstelling. 

Is er een garderobe waar ik mijn jas kan ophangen?

U kunt gebruik maken van selfservice lockers voor het opbergen van uw spullen. De lockers zijn gratis beschikbaar. 

Hoe kom ik bij de Hermitage Amsterdam?

De Hermitage Amsterdam is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De dichtstbijzijnde tramhalte is gesitueerd op het Waterlooplein (tram 14). Ook de metro is op loopafstand, halte Waterlooplein (metro 51, 53, 54). Verlaat het metrostation via de uitgang Hortusplantsoen. De dichtstbijzijnde parkeergarages zijn onder de Nationale Opera & Ballet en in de Valkenburgerstraat. Ook is er voldoende fietsparkeergelegenheid rondom het gebouw en bij de zij-ingang aan de Nieuwe Keizersgracht.

Tip: parkeer tegen een voordelig dagtarief van € 20,- bij parkeergarage Waterlooplein door vooraf online de parkeerplaats te boeken.  

Wat zijn de openingstijden van de Museumshop en het Café-restaurant?

De Museumshop is dagelijks geopend van 10.30 tot 17.00 uur. Ook het Café-Restaurant is geopend. Het is niet noodzakelijk om een reservering te maken voor het restaurant. 

Mag ik fotograferen in het museum?

Ja, het is toegestaan om in het museum te fotograferen máár altijd zonder flits. Heeft u voor professioneel gebruik beeld nodig, dan kunt u een mail sturen naar pressoffice@hermitage.nl

Mag ik mijn hond meenemen?

Het meebrengen van huisdieren is helaas niet toegestaan, met uitzondering van een geregistreerde hulphond.

Zijn er faciliteiten voor mindervaliden?

Het museum is zeer toegankelijk voor mindervaliden. Alle zalen, liften en overige faciliteiten zijn rolstoelvriendelijk en er zijn drie invalidentoiletten aanwezig. Ook kunt u een rolstoel en/of een mindervalidenparkeerplaats reserveren via mail@hermitage.nl. Kijk hier voor meer informatie. 

Ik ben iets kwijt geraakt in het museum! Tot wie kan ik mij wenden?

Voor deze en andere vragen kunt u bellen met +31 (0)20 530 87 55 (tijdens kantoortijden van 9 – 17 uur).

Hoe neem ik contact met jullie op?

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze receptie via mail@hermitage.nl of 020 530 8755 (tijdens kantoortijden van 9 – 17 uur). 

 

E-TICKETS & BESTELLINGEN

Is het noodzakelijk voorafgaand aan een bezoek online tickets te kopen?

De tentoonstellingen zijn toegankelijk met een e-ticket voor een bepaalde datum en tijdsblok. Bij de kassa zijn ook tickets verkrijgbaar. We raden u aan vooraf op onze website een e-ticket te kopen, vanwege de beperkte capaciteit kan het zijn dat een timeslot is uitverkocht. Met een e-ticket bent u verzekerd van een plek. 

Kan ik bij de kassa nog tickets kopen?

Ja, bij de kassa zijn tickets te koop. Echter adviseren wij u een e-ticket te kopen op onze website. Zo bent u verzekerd van een plek. Vanwege de beperkte capaciteit kan het namelijk zijn dat bepaalde timeslot zijn uitverkocht. 

Ik heb een ticket gekocht, maar ik kan toch niet komen?

Laat het ons dan graag op tijd weten, zodat een andere bezoeker gebruik kan maken van uw plek. Ook als u bijvoorbeeld een Museumkaart of VriendenLoterij VIP-kaart heeft.

Wilt u liever op een andere dag komen? Dan helpen wij u graag met het omboeken van uw ticket. Neem contact op via 020 530 8755 of shop@hermitage.nl (bereikbaar op werkdagen tussen 9 - 17 uur). 

Is het mogelijk om mijn e-ticket(s) te verplaatsen naar een andere datum/tijdstip?

Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op met shop@hermitage.nl. Stuur hierbij graag uw e-ticket mee en de nieuwe (gewenste) datum + tijdstip voor uw bezoek. Heeft u een account aangemaakt in de ticketshop? Dan kunt u hier zelf uw tickets verplaatsen. 

Op mijn e-ticket staat een timeslot vermeld. Wat betekent ‘binnenkomst tussen’?

Dit betekent dat je tussen de twee genoemde tijdstippen naar binnen kunt. Bij latere of eerdere aankomst dan het gekozen timeslot kan de toegang helaas niet worden gegarandeerd. 

Heeft u een e-ticket besteld en géén e-mail ontvangen?

Controleer dan uw spambox of ongewenste mail. Mocht de mail ook hier niet te vinden zijn, neem dan contact op met ons via mail@hermitage.nl. Wij helpen u graag verder. 

Heeft u een ticket besteld en wél een e-mail ontvangen, maar zonder bijlage?

Neem dan contact op met ons via mail@hermitage.nl, Komt u op dezelfde dag dat u het ticket hebt besteld de tentoonstelling bezoeken? Dan kunt u wél naar onze kassa komen. De baliemedewerkers helpen u graag verder. Zorg er dan wel voor dat u het e-mailbericht kan tonen. 

Is het nodig om de e-ticket(s) te printen?

Nee, dit is niet noodzakelijk. E-tickets kunnen ook gescand worden vanaf de smartphone. 

Kunnen bestelde e-tickets retour worden genomen?

Nee, helaas kunnen we online bestelde tickets niet terugnemen. 

Andere vragen over uw e-ticket?

Neem dan contact op met de receptie via mail@hermitage.nl of 020 530 8755 (tijdens kantoortijden).

Openingstijden
en prijzen
Uw reis naar de Hermitage
Bekijk hier onze uitgebreide routebeschrijving.
Groepsbezoek
Scholen
Café-Restaurant Hermitage
Museumshop
De Binnentuin
Speciale voorzieningen
Goed om te weten
De Plantage Amsterdam
Vragen?

Benieuwd naar onze activiteiten?

Van lezingen tot concerten