Wanneer is de Hermitage Amsterdam open?
De Hermitage
Amsterdam is geopend van maandag t/m zondag, 10 - 17 uur. Klik hier voor meer
informatie over actuele openingstijden en e-tickets.
Moet ik nog een mondkapje dragen tijdens
mijn bezoek?
Nee, het dragen
van een mondkapje is niet meer verplicht. Wij volgen hierin de richtlijnen van
de Nederlandse overheid.
Kan ik met cash betalen in het museum?
Nee, het is
niet mogelijk om met cash te betalen in het museum. Bij de Museumshop, kassa en
het restaurant kan er alleen betaald worden met pin.
Kan ik gebruik maken van de audiotour?
Ja, de
audiotour is inbegrepen bij uw ticket. U vindt deze bij de ingang van de
tentoonstelling.
Is er een garderobe waar ik mijn jas kan
ophangen?
U kunt gebruik
maken van selfservice lockers voor het opbergen van uw spullen. De lockers zijn
gratis beschikbaar.
Hoe kom ik bij de Hermitage Amsterdam?
De Hermitage
Amsterdam is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De dichtstbijzijnde
tramhalte is gesitueerd op het Waterlooplein (tram 14). Ook de metro is op
loopafstand, halte Waterlooplein (metro 51, 53, 54). Verlaat het metrostation
via de uitgang Hortusplantsoen. De dichtstbijzijnde parkeergarages zijn onder de
Nationale Opera & Ballet en in de Valkenburgerstraat. Ook is er voldoende
fietsparkeergelegenheid rondom het gebouw en bij de zij-ingang aan de Nieuwe
Keizersgracht.
Tip: parkeer tegen een voordelig dagtarief van € 20,- bij
parkeergarage Waterlooplein door vooraf online de parkeerplaats te boeken.
Wat zijn de openingstijden van de
Museumshop en het Café-restaurant?
De Museumshop
is dagelijks geopend van 10.30 tot 17.00 uur. Ook het Café-Restaurant is
geopend. Het is niet noodzakelijk om een reservering te maken voor het
restaurant.
Mag ik fotograferen in het museum?
Ja, het is
toegestaan om in het museum te fotograferen máár altijd zonder flits. Heeft u
voor professioneel gebruik beeld nodig, dan kunt u een mail sturen naar
pressoffice@hermitage.nl.
Mag ik mijn hond meenemen?
Het meebrengen
van huisdieren is helaas niet toegestaan, met uitzondering van een
geregistreerde hulphond.
Zijn er faciliteiten voor mindervaliden?
Het museum is
zeer toegankelijk voor mindervaliden. Alle zalen, liften en overige
faciliteiten zijn rolstoelvriendelijk en er zijn drie invalidentoiletten
aanwezig. Ook kunt u een rolstoel en/of een mindervalidenparkeerplaats
reserveren via mail@hermitage.nl. Kijk hier voor meer informatie.
Ik ben iets kwijt geraakt in het museum!
Tot wie kan ik mij wenden?
Voor deze en
andere vragen kunt u bellen met +31 (0)20 530 87 55 (tijdens kantoortijden van
9 – 17 uur).
Hoe neem ik contact met jullie op?
Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze receptie via mail@hermitage.nl of 020 530 8755 (tijdens kantoortijden van 9 – 17 uur).
E-TICKETS &
BESTELLINGEN
Is het noodzakelijk voorafgaand aan een
bezoek online tickets te kopen?
De
tentoonstellingen zijn toegankelijk met een e-ticket voor een bepaalde datum en
tijdsblok. Bij de kassa zijn ook tickets verkrijgbaar. We raden u aan vooraf op
onze website een e-ticket te kopen, vanwege de beperkte capaciteit kan het zijn
dat een timeslot is uitverkocht. Met een e-ticket bent u verzekerd van een
plek.
Kan ik bij de kassa nog tickets kopen?
Ja, bij de
kassa zijn tickets te koop. Echter adviseren wij u een e-ticket te kopen op
onze website. Zo bent u verzekerd van een plek. Vanwege de beperkte capaciteit
kan het namelijk zijn dat bepaalde timeslot zijn uitverkocht.
Ik heb een ticket gekocht, maar ik kan
toch niet komen?
Laat het ons
dan graag op tijd weten, zodat een andere bezoeker gebruik kan maken van uw
plek. Ook als u bijvoorbeeld een Museumkaart of VriendenLoterij VIP-kaart
heeft.
Wilt u liever
op een andere dag komen? Dan helpen wij u graag met het omboeken van uw ticket.
Neem contact op via 020 530 8755 of shop@hermitage.nl (bereikbaar op werkdagen
tussen 9 - 17 uur).
Is het mogelijk om mijn e-ticket(s) te
verplaatsen naar een andere datum/tijdstip?
Ja, dat is
mogelijk. Neem hiervoor contact op met shop@hermitage.nl. Stuur hierbij graag
uw e-ticket mee en de nieuwe (gewenste) datum + tijdstip voor uw bezoek. Heeft
u een account aangemaakt in de ticketshop? Dan kunt u hier zelf uw tickets
verplaatsen.
Op mijn e-ticket staat een timeslot
vermeld. Wat betekent ‘binnenkomst tussen’?
Dit betekent
dat je tussen de twee genoemde tijdstippen naar binnen kunt. Bij latere of
eerdere aankomst dan het gekozen timeslot kan de toegang helaas niet worden
gegarandeerd.
Heeft u een e-ticket besteld en géén
e-mail ontvangen?
Controleer dan
uw spambox of ongewenste mail. Mocht de mail ook hier niet te vinden zijn, neem
dan contact op met ons via mail@hermitage.nl. Wij helpen u graag verder.
Heeft u een ticket besteld en wél een
e-mail ontvangen, maar zonder bijlage?
Neem dan
contact op met ons via mail@hermitage.nl, Komt u op dezelfde dag dat u het
ticket hebt besteld de tentoonstelling bezoeken? Dan kunt u wél naar onze kassa
komen. De baliemedewerkers helpen u graag verder. Zorg er dan wel voor dat u
het e-mailbericht kan tonen.
Is het nodig om de e-ticket(s) te
printen?
Nee, dit is
niet noodzakelijk. E-tickets kunnen ook gescand worden vanaf de smartphone.
Kunnen bestelde e-tickets retour worden
genomen?
Nee, helaas
kunnen we online bestelde tickets niet terugnemen.
Andere vragen over uw e-ticket?
Neem dan
contact op met de receptie via mail@hermitage.nl of 020 530 8755 (tijdens
kantoortijden).