©
Foto: Eva Bloem

Plan uw bezoek

Openingstijden
en prijzen
Boek online tickets
Uw reis naar de Hermitage
Maak van uw bezoek een minivakantie
Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

INFORMATIE OVER UW BEZOEK EN DE CORONA-MAATREGELEN

Is de Hermitage open?
De Hermitage Amsterdam is open. Te zien zijn drie grote tentoonstellingen: Juwelen! Schitteren aan het Russische hof, Groepsportretten van de 17e eeuw en Willem van Genk: WOEST. Bekijk deze pagina voor actuele openingstijden en prijzen.

Belangrijk: uitsluitend toegang met e-ticket
De tentoonstellingen zijn uitsluitend toegankelijk met een online e-ticket. Timeslots zijn ingevoerd om de bezoekersstromen goed te kunnen reguleren. De tickets zijn online verkrijgbaar via de webshop. Aan de kassa worden geen tickets meer verkocht. Heeft u vragen over het reserveren? Onze receptie helpt u graag verder. De receptie is bereikbaar op 020 530 8755.

Heeft u een ticket gekocht maar kunt u toch niet komen?
Laat het ons dan graag op tijd weten, zodat een andere bezoeker gebruik kan maken van uw plek. Ook als u bijvoorbeeld een Museumkaart of BankGiro Loterij VIP-kaart heeft. Wilt u liever op een andere dag komen? Dan helpen wij u graag met het omboeken van uw ticket. Neem contact op via 020 530 8755 of shop@hermitage.nl (bereikbaar op werkdagen tussen 9 - 17 uur).

Corona-maatregelen in de Hermitage Amsterdam

  • Verkouden of koorts? Graag zien wij u later in goede gezondheid terug
  • Uitsluitend toegang met online ticket(s)
  • Toegang groepen: alleen huishoudens 2–5 personen
  • Kijkvakken en passeerhavens om optimaal 1,5 meter afstand te houden
  • Eenrichtingsverkeer: volg de aangegeven looproute
  • Audiotour beschikbaar via app
  • Desinfectiemiddelen aanwezig
  • Klapstoeltjes beschikbaar
  • Cards only in de Museumshop en restaurant
  • Zorg goed voor elkaar!

Kan ik bij de kassa nog tickets kopen?
Nee, de tentoonstellingen zijn alleen toegankelijk met een e-ticket, verkrijgbaar hier op onze website. Aan de kassa worden geen tickets verkocht. Klik hier voor meer informatie over e-tickets en timeslots.

Waar moet ik rekening mee houden wanneer ik de Hermitage Amsterdam ga bezoeken?
Alle bezoekers dienen de ingang aan de Nieuwe Keizersgracht 1 te gebruiken. Door het hele gebouw zijn uitgebreide corona-maatregelen ingevoerd, zodat bezoekers een veilige en rustige één-op-één ervaring met de kunstwerken kunnen beleven. Door middel van een eenrichtings-looproute, gemarkeerde kijkvakken, ‘passeerhavens’ en aangewezen rustpunten kunnen bezoekers optimaal 1,5 meter afstand houden tot elkaar. Voorts is de audiotour beschikbaar via een speciale app en er zijn diverse zuilen met desinfectiemiddelen aanwezig.

Kan ik gebruik maken van de audiotour?
Ja, de audiotour is inbegrepen bij een ticket. Via deze link is de audiotour op uw smartphone/tablet te beluisteren. Neem uw eigen headset of oordopjes mee. 

Geen smartphone? Vraag dan in het museum een van onze medewerkers om assistentie. Audiotours zijn beperkt beschikbaar op aanvraag. Deze worden na gebruik grondig gereinigd.

Is er een garderobe waar ik mijn jas kan ophangen?
U kunt gebruik maken van selfservice lockers voor het opbergen van spullen. De lockers kunt u voor en na gebruik zelf schoon te maken, desinfectiemiddelen zijn aanwezig.

Kan ik gebruik maken van de toiletten?
Ja, toiletten zijn beschikbaar. Wel zijn er maatregelen getroffen om de logistiek te organiseren. Zo zijn er per toiletgroep een maximaal aantal personen toegestaan. Toiletten voor mindervaliden zijn toegankelijk. Deze bevinden zich op de begane grond en de eerste etage.  

Hoe kom ik bij de Hermitage Amsterdam?
Alle bezoekers dienen de ingang aan de Nieuwe Keizersgracht 1 te gebruiken, dat is om de hoek vanaf de Amstel. De Amstelzijde is nu de uitgang. Bij de Hermitage Amsterdam zijn twee parkeergarages op loopafstand, onder de Nationale Opera & Ballet en in de Valkenburgerstraat. Ook is er voldoende fietsparkeergelegenheid direct rondom de Hermitage aan de Amstel en bij de ingang Nieuwe Keizersgracht. Klik hier voor meer informatie. Tip: parkeer tegen een voordelig dagtarief van € 20,- bij parkeergarage Waterlooplein door vooraf online de parkeerplaats te boeken op https://www.p1.nl/boeken.

Gebruik van het openbaar vervoer wordt sterk afgeraden.

Hoe neem ik contact met jullie op?
Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze receptie via mail@hermitage.nl of 020 530 8755 (tijdens kantoortijden).

Wat zijn de openingstijden van de Museumshop en het Café-restaurant?
De Museumshop is geopend van 10.30 tot 17.30 uur, het Café-Restaurant van 10 - 17 uur. Het is niet noodzakelijk om een reservering te maken voor het restaurant.

Mag ik fotograferen in het museum?
Ja, het is weer toegestaan om in het museum te fotograferen máár zonder flits. Heeft u voor professioneel gebruik beeld nodig, dan kunt u een mail sturen naar pressoffice@hermitage.nl.

Mag mijn hond mee?
Het meebrengen van huisdieren is niet toegestaan, met uitzondering van een geregistreerde hulphond.

Zijn er faciliteiten voor mindervaliden?
Het museum is zeer toegankelijk voor mindervaliden. Alle zalen, liften en overige faciliteiten zijn rolstoelvriendelijk en er zijn drie invalidentoiletten aanwezig. Ook kunt u een rolstoel en/of een mindervalidenparkeerplaats reserveren via mail@hermitage.nl. Kijk hier voor meer informatie. 

Ik ben iets kwijt geraakt in het museum! Tot wie kan ik mij wenden?
Voor deze en andere vragen kunt u bellen met +31 (0)20 530 87 55 (tijdens kantoortijden).

E-TICKETS & BESTELLINGEN

Is het noodzakelijk voorafgaand aan een bezoek online tickets te kopen?
De tentoonstellingen zijn uitsluitend toegankelijk met een e-ticket voor een bepaalde datum en tijdsperiode. Dit in verband met de landelijke maatregelen tegen het coronavirus. Door te werken met timeslots kunnen wij ervoor zorgen dat iedereen een veilig, rustig en prettig bezoek kan brengen aan de tentoonstelling. Zo’n bezoek duurt ongeveer een uur.

Kan ik bij de kassa nog tickets kopen?
Nee, de tentoonstelling is alleen toegankelijk met een e-ticket. Bij de kassa worden geen tickets verkocht. 

Is het mogelijk om mijn e-ticket(s) te verplaatsen naar een andere datum/tijdstip?
Nee, dat is op dit moment helaas niet mogelijk. Dit vanwege de beperkte capaciteit in de timeslots. 

Op mijn e-ticket staat een timeslot vermeld. Wat betekent ‘binnenkomst tussen’?
Dit betekent dat je tussen de twee genoemde tijdstippen naar binnen kunt. Bij latere of eerdere aankomst dan het gekozen timeslot kan de toegang helaas niet worden gegarandeerd.

Heeft u een e-ticket besteld en géén e-mail ontvangen?
Controleer dan uw spambox of ongewenste mail. Mocht de mail ook hier niet te vinden zijn, neem dan contact op met ons via mail@hermitage.nl. Wij helpen u graag verder.

Heeft u een ticket besteld en wél een e-mail ontvangen, maar zonder bijlage?
Neem dan contact op met ons via mail@hermitage.nl, Komt u op dezelfde dag dat u het ticket hebt besteld de tentoonstelling bezoeken? Dan kunt u wél naar onze kassa komen. De baliemedewerkers helpen u graag verder. Zorg er dan wel voor dat u het e-mailbericht kan tonen.

Is het nodig om de e-ticket(s) te printen?
Nee, dit is niet noodzakelijk. E-tickets kunnen ook gescand worden vanaf de smartphone.

Kunnen bestelde e-tickets retour worden genomen?
Nee, helaas kunnen we online bestelde tickets niet terugnemen.

Andere vragen over uw e-ticket?
Neem dan contact op met de receptie via mail@hermitage.nl of 020 530 8755 (tijdens kantoortijden).

TENTOONSTELLINGEN, EVENTS EN COLLECTIE

Is er een vaste collectie in de Hermitage Amsterdam?
In de Hermitage zijn altijd meerdere prachtige tentoonstellingen te bewonderen. We beheren geen eigen kunstcollectie, maar organiseren tentoonstellingen exclusief uit de collectie van de Hermitage St.-Petersburg. Deze tentoonstellingen zijn te zien in de Hermitagevleugel van het gebouw (anno 1683). In de Amsterdamvleugel zijn er tentoonstellingen te zien van Museum Het Dolhuys (Outsider Art Museum) en van het Amsterdam Museum samen met het Rijksmuseum (Groepsportretten van de 17e eeuw). Onderdeel van deze laatste tentoonstelling zijn de indrukwekkende kerkzaal, een aantal historische stijlkamers en de audiovisuele presentatie Panorama Amsterdam.

Is er een audiotour?
U krijgt een gratis audiotour bij de Hermitagetentoonstelling en bij Groepsportretten van de 17e eeuw. De audiotour vormt een belangrijk onderdeel van beide tentoonstellingen en biedt een verdiepend perspectief. U kunt uw audiotour ophalen bij het begin van de tentoonstelling en na afloop van uw bezoek weer inleveren bij diverse punten in de foyer. Verkrijgbaar in het Nederlands en Engels.

Groepsbezoek
Een dagje Hermitage
Families
Scholen
Café-Restaurant Hermitage
Museumshop
De Binnentuin
Speciale voorzieningen
Goed om te weten
De Plantage Amsterdam
Vragen?