Hermitage Amsterdam is nu H’ART Museum. Je wordt nu doorgestuurd naar de website van H’ART Museum.
Hermitage Amsterdam is now H’ART Museum. You will now be redirected to the H’ART Museum website.

Plan jouw bezoek

Plan uw bezoek
Informatie over uw bezoek - FAQ

Veelgestelde vragen

Wanneer is H'ART Museum open?

H'ART Museum is geopend van maandag t/m zondag, 10- 17 uur. 

Op 25 december en 1 januari is het museum open van 12 -17 uur. 

Kan ik met cash betalen in het museum?

H'ART Museum, Museumshop en Grand Cafe accepteert alleen pin en creditcard betalingen. Het is niet mogelijk om met cash te betalen in het museum.

Kan ik gebruik maken van de audiotour?

Indien beschikbaar is de audiotour inbegrepen bij jouw ticket. Je vindt deze bij de ingang van de tentoonstelling. 

Is er een garderobe waar ik mijn jas kan ophangen?

Je kan gebruik maken van selfservice lockers voor het opbergen van jouw spullen. De lockers zijn gratis beschikbaar. 

Hoe kom ik bij H'ART Museum?

H'ART Museum is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De dichtstbijzijnde tramhalte is gesitueerd op het Waterlooplein (tram 14). Ook de metro is op loopafstand, halte Waterlooplein (metro 51, 53, 54). Verlaat het metrostation via de uitgang Hortusplantsoen. De dichtstbijzijnde parkeergarages zijn onder de Nationale Opera & Ballet en in de Valkenburgerstraat. Ook is er voldoende fietsparkeergelegenheid rondom het gebouw en bij de zij-ingang aan de Nieuwe Keizersgracht.

Wat zijn de openingstijden van H'ART Museum Shop en H'ART Museum Grand Café?

H'ART Museum Shop is dagelijks geopend van 10.30 tot 17.00 uur. 

Op 25 december en 1 januari is de shop open van 12.30 -17 uur

H'ART Museum Grand Café en de kiosk (bij mooi weer) zijn dagelijks geopend van 10-17 uur. 

Op 25 december en 1 januari is Grand Café open van 12 -17 uur

Mag ik fotograferen in het museum?

Ja, het is toegestaan om in het museum te fotograferen máár altijd zonder flits. Heb je professioneel gebruik beeld nodig, dan kan je een mail sturen naar pressoffice@hartmuseum.nl

Mag ik mijn hond meenemen?

Het meebrengen van huisdieren is helaas niet toegestaan, met uitzondering van een geregistreerde hulphond.

Zijn er faciliteiten voor mindervaliden?

Het museum is zeer toegankelijk voor mindervaliden. Alle zalen, liften en overige faciliteiten zijn rolstoelvriendelijk en er zijn drie invalidentoiletten aanwezig. Ook kan je een rolstoel en/of een mindervalidenparkeerplaats reserveren via mail@hartmuseum.nl. Kijk hier voor meer informatie. 

Ik ben iets kwijt geraakt in het museum! Tot wie kan ik mij wenden?

Voor deze en andere vragen kan je bellen met +31 (0)20 530 87 55 (tijdens kantoortijden van 9 – 17 uur).

Hoe neem ik contact met jullie op?

Staat jouw vraag hier niet tussen? Neem dan contact op met onze receptie via mail@hartmuseum.nl of 020 530 8755 (tijdens kantoortijden van 9 – 17 uur). 

 

E-TICKETS & BESTELLINGEN

Is het noodzakelijk voorafgaand aan een bezoek online tickets te kopen?

De tentoonstellingen zijn toegankelijk met een e-ticket voor een bepaalde datum en tijdslot. Bij de kassa zijn ook tickets verkrijgbaar. We raden je aan vooraf op onze website een e-ticket te kopen, vanwege de beperkte capaciteit kan het zijn dat een timeslot is uitverkocht. Met een e-ticket ben je verzekerd van toegang. 

Ik heb een ticket gekocht, maar ik kan toch niet komen?

Wat jammer. Laat het ons graag op tijd weten, zodat een andere bezoeker gebruik kan maken van jouw plek. Ook als je bijvoorbeeld een Museumkaart of VriendenLoterij VIP-kaart heeft.

Wil je liever op een andere dag komen? Dan helpen wij jou graag met het omboeken van jouw ticket. Neem contact op via 020 530 8755 of shop@hartmuseum.nl (bereikbaar op werkdagen tussen 9 - 17 uur). 

Is het mogelijk om mijn e-ticket(s) te verplaatsen naar een andere datum/tijdstip?

Ja, dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op met shop@hartmuseum.nl. Stuur hierbij graag jouw e-ticket mee en de nieuwe (gewenste) datum + tijdstip voor jouw bezoek. Heb je een account aangemaakt in de ticketshop? Dan kan je hier zelf jouw tickets verplaatsen. 

Op mijn e-ticket staat een timeslot vermeld. Wat betekent ‘binnenkomst tussen’?

Dit betekent dat je tussen de twee genoemde tijdstippen naar binnen kunt. Bij latere of eerdere aankomst dan het gekozen timeslot kan de toegang helaas niet worden gegarandeerd. 

Heb je een e-ticket besteld en géén e-mail ontvangen?

Controleer dan jouw spambox of ongewenste mail. Mocht de mail ook hier niet te vinden zijn, neem dan contact op met ons via mail@hartmuseum.nl. Wij helpen je graag verder. 

Heb je een ticket besteld en wél een e-mail ontvangen, maar zonder bijlage?

Neem dan contact op met ons via mail@hartmuseum.nl

Kom je op dezelfde dag dat je het ticket hebt besteld de tentoonstelling bezoeken? Dan kan je wél naar onze kassa komen. De baliemedewerkers helpen je graag verder. Zorg er dan wel voor dat je het e-mailbericht bij de hand hebt. 

Is het nodig om de e-ticket(s) te printen?

Het is niet noodzakelijk om E-tickets te printen, die kunnen ook gescand worden vanaf de smartphone. 

Kunnen bestelde e-tickets retour worden genomen?

Helaas kunnen we online bestelde tickets niet restitueren. 

Andere vragen over jouw e-ticket?

Neem dan contact op met de receptie via mail@hartmuseum.nl of 020 530 8755 (tijdens kantoortijden).

Plan je bezoek
Openingstijden en prijzen
Plan je bezoek
Jouw reis naar H'ART Museum
Bekijk hier onze uitgebreide routebeschrijving.
Plan jouw bezoek
Groepsbezoek
Plan jouw bezoek
Scholen
Plan je bezoek
H'ART Museum Grand Café
Plan jouw bezoek
H'ART Museum Shop
Plan jouw bezoek
Speciale voorzieningen
Plan uw bezoek
Nog steeds een vraag?

Boek nu voor de meivakantie

Laatste kans voor Caesar tentoonstelling