Laatste fase voor geefcampagne: Hermitage heeft nog twee ton nodig
Actie verlengd tot 10 mei | Museum blijft oproepen tot donaties
Met de datum van 1 mei in zicht heeft de Hermitage Amsterdam besloten om de landelijke geefcampagne Houd de Hermitage open met tien dagen te verlengen. Het museum heeft nog twee ton nodig en doet daarom een hernieuwde oproep aan alle kunst- en cultuurliefhebbers die kunnen en willen bijdragen. Tot op heden heeft de Hermitage bijna 10.000 giften mogen ontvangen uit het hele land, variërend van grote tot kleine bedragen. Het museum zet alles op alles om het streefbedrag te bereiken.
‘We zijn ongelofelijk blij met alle steun en betrokkenheid van onze bezoekers. De actie is nog in volle gang en we verlengen de campagne daarom met tien dagen. We hebben nog twee ton nodig om ons doel te realiseren’, aldus Annabelle Birnie, directeur Hermitage Amsterdam.
De geefcampagne Houd de Hermitage open startte eerder deze maand en heeft als doel geld bijeen te brengen om het museum ook voor de toekomst open te houden. Sinds de oprichting heeft de Hermitage Amsterdam zich ontwikkeld tot een geliefd museum waar intussen miljoenen bezoekers hebben genoten van tentoonstellingen uit de kunstcollectie van het Staatsmuseum Hermitage in Sint-Petersburg en andere collecties. Dat is tot nu toe puur op ondernemerschap gedaan, zonder structurele subsidie. Na een crisisjaar van langdurige lockdowns zonder bezoekers, is de Hermitage in een moeilijke financiële situatie terecht gekomen. Het museum doet daarom een beroep op het publiek om het voor Nederland unieke museum door deze crisis te loodsen. Meer informatie via hermitage.nl/geef.