Heropening en nieuwe huisstijl voor Hermitage Amsterdam
De Amsterdamse Hermitage grijpt de heropening aan om een nieuwe huisstijl te introduceren. Sinds maandag 1 juni 2020, toen de Hermitage de tentoonstellingen weer kon openen met 1,5 meter-formule, wordt de nieuwe visuele identiteit stapsgewijs ingevoerd. Kenmerkend voor de stijl, ontwikkeld door het Amsterdamse ontwerpbureau Studio Berry Slok, is het woordbeeld HERMITAGE. De gebruikte letter is CAKO van het Franse ontwerpersduo Violaine & Jérémy. Er is een monogram ontworpen, dat de band tussen de Hermitages in Amsterdam en in St.-Petersburg visualiseert met het logo van het Staatsmuseum de Hermitage en een gestileerde tulp van de hand van Illustrator Jorien Doorn van Bytes & Brushes. De nieuwe huisstijl van de Hermitage, mede tot stand gekomen op advies van communicatie-expert Peter Paul Blommers, vervangt de meer dan 15 jaar oude ontwerpen van Mónica Waalwijk de Carvalho van Artgrafica.
Paul Mosterd, adjunct-directeur van de Hermitage Amsterdam: ‘We zijn blij dat we deze introductie kunnen combineren met de heropening. We werkten de afgelopen maanden weliswaar vanuit huis, maar zaten zeker niet stil. Ik ben heel trots dat we in hoog tempo konden werken aan een nieuwe huisstijl voor het volgende decennium. Ooit waren we de new kid on the block in museumland. Nu zijn we een museum met een heel eigen status. Deze huisstijl laat dat in optima forma zien.’
Over Studio Berry Slok
Studio Berry Slok werkt met zeven ontwerpers, met name voor opdrachtgevers in de culturele sector. Kenmerkend voor het bureau is de combinatie van ruimtelijk en grafisch ontwerp.
Afbeeldingen zijn hier te downloaden.